Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evaluace procesu pilotních programů ambulancí s rozšířenou péčí pro adiktologické pacienty s ohniskem v case managementu a multidisciplinárním přístupu
Špinar, Vojtěch ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
TEORETICKÁ VÝCHODISKA: V systému adiktologické péče dochází k posílení ambulantního sektoru a vznikají pilotní programy ambulancí s rozšířenou péčí pro adiktologické pacienty (ARP-AD). Klienty ARP-AD jsou uživatelé všech typů návykových látek, včetně nelátkových závislostí, v různých fázích závislosti a motivace ke změně, často s komorbidním onemocněním. Služby jsou poskytovány zdravotnickým multidisciplinárním týmem, který spolu intenzivně spolupracuje. Jsou aplikovány přístupy case managementu a práce v přirozeném prostředí klienta. Jedním z hlavních cílů je koordinace současné sítě adiktologických (i dalších) služeb na základě individuálních potřeb klientů. CÍL: Kvalitativní evaluace procesu pilotních programů ARP-AD s ohniskem v case managementu a multidisciplinárním přístupu METODY VÝZKUMU: Původním záměrem bylo provedení evaluace procesu všech ARP-AD. Z důvodu selhání rekrutační strategie byla dokončena evaluace pouze jednoho pilotního programu - ARP-AD na Klinice adiktologie (KAD). De facto se tedy jedná o případovou studii. Zdrojem dat byly zprávy o realizaci a polostrukturované rozhovory s pracovníky ARP-AD. Posledním zdrojem dat byla Metodika ARP-AD. Zprávy o realizaci a rozhovory byly analyzovány metodou vytváření trsů. Metodika byla podrobena tematické analýze. Analyzovaná data byla...
Subjektivní hodnocení životní spokojenosti klientů programu case management v organizaci SANANIM z.ú.
Vejrychová, Lucie ; Fidesová, Hana (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Východiska: Case management se v České republice začal rozvíjet od roku 1995 na úrovni regionálních projektů. Indikovanými klienty jsou osoby, které nejsou schopny vlastními silami řešit svoji situaci, osoby, u nichž došlo k sociálnímu propadu, a osoby s duální diagnózou. Studie ukazují pozitivní účinky case managementu a v oblasti psychosociálního fungování je třeba se zaměřit na rozsah účinků a udržení změny v čase. Studie dále ukazují, že pozitivních účinků u osob s duální diagnózou je dosaženo pouze v případě velmi intenzivního case managementu a klinický case management má dobré výsledky v oblasti užívání alkoholu a drog. Studie navazuje na projekt "Case management pro osoby duševně nemocné a sociálně vyloučené" a jeho výsledky (1. a 2. vlna dotazníkového šetření). Cíl práce: Hlavním cílem bylo popsat vývoj změny v subjektivní životní spokojenosti u klientů programu case management v delším časovém horizontu. Metody: Studie je koncipována jako kvantitativní dotazníkové šetření (jedná se o 3. vlnu dotazníkového šetření). Využit byl Dotazník životní spokojenosti (autoři J. Fahrenberg, M. Myrtek, J. Schumacher a E. Brähler) v modifikované verzi a analýza dat byla provedena za pomoci statistického softwaru SPSS a programu MS Excel. Metoda výběru souboru je záměrný účelový výběr přes instituci....
Hodnocení pilotního projektu Adiktologického multidisciplinárního týmu z pohledu zainteresovaných pracovníků
Apltauerová, Denisa ; Libra, Jiří (vedoucí práce) ; Kuda, Aleš (oponent)
V současné době je adiktologická péče ovlivněna právě probíhající reformou péče o duševní zdraví, v jejímž rámci byl v roce 2020 spuštěn pilotní projekt Adiktologický multidisciplinární tým. Tento pilotní projekt byl nastaven pro práci s uživateli návykových látek formou case managementu. Do tohoto pilotního projektu se zapojily čtyři organizace působící v České republice. Cílem této studie je zhodnocení pilotního projektu Adiktologického multidisciplinárního týmu z pohledu pracovníků, kteří byli do projektu zainteresováni. Tato studie je zaměřena na zhodnocení přípravy a průběhu pilotního projektu, dále je zaměřena na zhodnocení změn v systému adiktologických služeb v organizacích po spuštění projektu a na přínosy a negativa pilotního projektu z pohledu zaměstnanců. Výzkumným nástrojem byla metoda formativní evaluace procesu, v jejímž rámci byla využita metoda rozhovoru se šesti pracovníky ze dvou zainteresovaných organizacích. Z rozhovorů s pracovníky vyplynulo, že i přestože vnímají určité bariéry a nedostatky pilotního provozu, změny v přímé práci s klienty a formování multidisciplinárních týmů považují za přínosné a inovativní. Jako přínosné vnímají rozšíření služeb pro klienty, změnu léčebného kontinua klientů, rozšíření cílové skupiny, nepropadávání klientů sítem adiktologických služeb,...
The Case Management Approach in the Design of a Knowledge Management System Used by CSIRT Teams
Tichý, Dušan ; Milan,, Boháček (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce)
The topic of this thesis is an application of the case management approach when designing knowledge management systems used by the Incident Response part of CSIRT teams. The thesis aims to explain what case management is, how it can be applied to support the work of incident response knowledge workers, and what kind of economic and knowledge management benefits it brings to an organization. The thesis proposes a case management-based information system design that transforms an organization's processes into ones that leverage knowledge management and automation principles to support the expert workers. The transformation is demonstrated on a real-life prototype, presenting the main processes/steps of solving a spear-phishing incident using the described case management system.
Case management na obcích
HORNÁTOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá case managmentem, který představuje proces koordinované spolupráce mezi klientem s case managerem. Cílem práce je zjistit, zda obce s rozšířenou působností v jižních Čechách mají informace o benefitech case managmentu na obcích. Teoretická část se opírá o studium odborné literatury související s tématem a je zaměřena na vymezení pojmů jako case managment, modely case managementu, case manager, sociální práce na obcích. Dále jsou zde vysvětleny témata jako síťování, případová konference, mlčenlivost, komunitní plánování a zdravotně sociální péče. Praktická část bakalářské práce se věnuje vyhodnocení výzkumných otázek prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie. Potřebná data byla získána pomocí polostandardizovaných rozhovorů se sociálními pracovníky z různých obcí v jižních Čechách na základě doporučení předchozího komunikačního partnera. Získaný materiál jsem metodou otevřeného kódování kategorizovala a následně analyzovala. Na základě těchto kroků bylo možné zhodnotit cíl bakalářské práce a stanovit závěr. Z výsledku výzkumu lze vyvodit, že pracovníci na obcích v jižních Čechách mají o case managmentu pouze teoretické informace, ale jsou si vědomi důležitosti koordinované spolupráce, kterou provádějí v omezené míře. S jednou výjimkou, kdy, po předchozím proškolení a navýšení počtu zaměstnanců, obec využívá v sociální práci tuto metodu. Získané výsledky by mohli v praxi využít sociální pracovníci na obcích, kteří uvažují o zavedení case managementu do svých sociálních strategií.
Raná péče u dětí s poruchou autistického spektra
ŠINDELKOVÁ, Pavla
Počet dětí s poruchou autistického spektra nebo s podezřením na ni se v posledních letech zvyšuje. V současné době se odhaduje až 1,7 % výskyt tohoto onemocnění v populaci. Velký význam pro život dětí s poruchou autistického spektra má včasná diagnostika umožňující v raném věku dítěte zavedení vhodných intervencí a metod, které dítěti pomáhají uplatnit své schopnosti a zlepšit dovednosti v problémových oblastech vývoje. Rodinná péče, spolupráce rodičů s profesionály z různých oborů, případně jejich vzájemné propojení pozitivně ovlivňuje terapeutický a edukační proces.
Case management u klientů v domácím prostředí
DRDÁKOVÁ, Michaela
Cílem diplomové práce bylo "zmapovat implementaci case managementu při práci s klienty u vybraných terénních sociálních služeb v Jihočeském kraji". Hlavní výzkumná otázka byla formulována: "Jakým způsobem terénní sociální služby v Jihočeském kraji poskytují case management?" Teoretická část se věnuje case managementu v České republice i zahraničí. Nabízí vhled do jeho dělení, zásad využívání nebo specifik, které přináší sociální služby. Metodologicky byla využita kvalitativní výzkumná strategie vedená metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Pro získání odpovědí na hlavní výzkumnou otázku byly stanoveny následující dílčí výzkumné otázky: "Jakou formou je poskytován case management při terénní sociální práci v Jihočeském kraji?", "Jaké výhody metody case managementu organizace identifikují?" a "Jaké bariéry metody case managementu organizace identifikují?". Výzkumný soubor tvořili zástupci organizací poskytující terénní sociální službu "terénní program" dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách v aktuálním znění. Podmínkou, pro umožnění zapojení se do výzkumu, byla územní působnost na území Jihočeského kraje. U první dílčí výzkumné otázky byly identifikovány následující trsy: spolupráce, týmová práce, zasíťování klienta. U druhé dílčí výzkumné otázky byly identifikovány následující trsy: podpora, networking a nové pohledy. U třetí výzkumné otázky byly identifikovány následující trsy: malá rozvinutost case managementu, konkurenční boj, malé množství literatury, vzdělávací akce. Výsledky získané v rámci uskutečněného výzkumu lze využít v rámci zavádění, rozvoje či plánování specifické péče metodou case managementu u registrovaných sociálních služeb se službou terénní program.
Které aspekty motivují uživatele výměnných programů k léčbě
Molnárová, Jana ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Semerádová, Martina (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Které aspekty výměnných programů vedou jejich uživatele k léčbě je představit význam a úlohu pracovníků kontaktních center v životní cestě závislého (drogově závislého klienta). Dále se zaměřit na aspekty jejich léčebného procesu díky harm reduction, které mohou vést k změně životního stylu a s tím spojené abstinence. K tomu bylo použity výpovědi pracovníků dvou k-center v jihočeském kraji, kteří tímto pomohli zmapovat jejich činnost a následně obtíže, kterými prochází závislí klienti. V teoretické části je popsána podstata závislosti, dále pojem motivace a s tím související další pojmy jako jsou např. motivační rozhovory a case management. Tato sekce zahrnuje i druhy zařízení, která poskytují služby drogově závislým (léčebny, terapeutické komunity, doléčovací centra, substituční léčby). Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který byl tvořen z rozhovorů se čtyřmi pracovníky k-center. Následuje diskuze nad získanými výsledky a závěr celé práce. Klíčová slova: Závislost Motivace Harm reduction Motivační rozhovory Výměnný program

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.